Søndagstur

I dag har jeg vært ute. Jeg har kledd på meg jakke, støvletter og filterbriller. Tatt en søppelpose i handa og gått ut.

Ute er det vår. Sola skinner. Jeg går på vaklende bein. Som om jeg nettopp har stått opp fra dvale. Som en som må bli vant til å bruke beina igjen. Jeg kjenner sola varme i ansiktet. Ser på verden rundt meg.

20140302-123533.jpg

Jeg har kastet søppel i søppeldunken. Så normalt. Så kjedelig. Så stort for meg.

Jeg har gått «langt». Helt til fortauet utenfor innkjørselen min. Der stod jeg og gliste for meg selv. Tenk at jeg kom helt hit. Det er så lenge siden sist. Flere år.

Da jeg snur meg og går tilbake, får jeg se huset mitt fra en vinkel det er måneder siden jeg så sist. Jeg smiler for meg selv. Tenker og kjenner med hele meg; JEG LEVER!

Så kommer tårene – igjen.

20140302-123946.jpg
Slik ser en gladtrist turgåer ut 😉

19 tanker på “Søndagstur

Legg igjen en kommentar